söndag 24 augusti 2008

25 min mage

Idag var jag på magpass på Sydpoolen. Det var skönt att passet bara var 25 minuter. Det var nån övning vi gjorde som jag mest flina mig igenom, det gick knappt att genomföra övningen. Min mage svek mig och jag skaka i hela kroppen medans alla andra var starka och klarade detta (tror jag iallafall). Men det där ska jag träna på så jag också kan göra alla repetioner och inte varannan :) Sen kom ju självklart övningen som jag trodde skulle komma och det vet nog alla vad det är för nån. Jo, plankan! Inte var det 1 minut, inte var det 2 minuter utan 3,5 minut som vi skulle göra den. Men hallååå!!! Hur orkar man??? Och inte nog med detta, man kunde göra övningar under tiden som att sträcka ut en arm eller upp med ett ben osv. För dem som ville såklart. För min del var det överleva själva övningen. Men med liten paus här och där så klarade jag det och jag är grymt imponerad av de andra deltagarna.

Inga kommentarer: