onsdag 4 februari 2009

Dans och gymträning

För ett par veckor sen tog jag kontakt med min danslärare och bokade in en lektion i magdans. Min första lektion i dansen var i januari 2003 och sedan har det rullat på. Det har blivit mer sällan de senaste åren men sen så har jag ju grunderna och jag kan träna och dansa hemma. Att jag nu bokar in lektioner då och då är för att gå igenom och repetera och få lära mig nya steg och förbättra min dans av en expert. Det här är det bästa sättet att lära sig nåt nytt och verkligen lära sig det från grunden. Jag vet att det här är min grej. Det är så otroligt roligt men så jäkla svårt och tufft. Det krävs många många år av träning för att bli riktigt bra. Jag kräver mycket av mig själv och skam den som ger sig. Jag är riktigt nöjd med att jag kan dansa så bra som jag gör. (måste ju få berömma mig själv ibland :) ) Att jag blev inhyrd att dansa på en 40-års fest 2004 tycker jag är ett bra betyg.
Idag blev det annan träning istället. Hade bokat in en instruktör på gymmet som hjälpte mig att lägga upp ett schema och gå igenom träningspasset med mig och alla dessa maskiner. Jag känner igen maskinerna sen gymmet i S-tälje men här är det nyare med andra inställningar och vikter så ville få hjälp att få det att stämma för mig. Det kändes jättebra och jag är nöjd. Nu kan jag börja träna innan jobbet på dagarna. Det är så skönt att starta dagen med träning.

Inga kommentarer: