söndag 1 februari 2009

En helg med vila, maffia och brunch

Det har varit en skön och avkopplande helg. Fredagskvällen blev framför tv:n där jag titta på Let´s Dance. Lite tråkigt att inget par åkte ut denna vecka, det är ju det som är grejen och spänningen men men.
Jag har även läst ut boken "Svensk maffia" som var väldigt bra. Det handlar bl a om Hells Angels, Bandidos och flera andra gäng och deras undergrupper. Man fick följa med och veta deras historia. Jag har inte vetat så mycket om dessa så det var väldigt intressant att följa och få veta historien bakom samt hur det är att vara en medlem i dessa gäng. Skrämmande och jag har svårt att förstå varför man vill vara med och utsätta sig för det.
Idag bjöd jag mina föräldrar till Långbro Värdshus som ligger utanför Älvsjö. De fick det av mig i juklapp och nu kom vi iväg. Jag har varit där en gång tidigare och tyckte väldigt bra om det. Det fanns en hel del mat och vi gick därifrån mätta. Det var en trevlig eftermiddag med föräldrarna. Fler bilder finns på min matblogg http://www.matmedkarro.blogspot.com/

Inga kommentarer: