söndag 7 juni 2009

En lugn helg med firande och röstning

Igår var jag till midsommarkransen och firade min kompis som fyllde 30 år häromdagen. Hon hade bjudit in på bubbel och snittar och det lockar alltid mig :) När jag väl kom fram och hittade rätt (efter vägledning i telefon) så fanns där inget bubbel. Min vän hade tänkt köpa det under gårdagen men när hon tittade på nätet efter öppettiderna så såg hon att det var stängt. Haha, det var ju röd dag och nationaldag. Ja, inte är det lätt alltid att komma ihåg :) Men jag blev bjuden på en drink med amaretto. Det gick ned det med. Sen fanns där snittar som tunnbrödrullar fyllda med lax och pepparot och smördeg med spenat och fetaost. Sen fanns det coctailkapris, ost & kex, vindruvor och oliver. Mycket gott. Sedan startade inte festen som det visst var tänkt. Min kära vän visste inte att det skulle vara fotbollsmatch när hon bjöd oss. Så grabbarna satt bänkade framför tv:n. Men när det var slut så kom musiken och drinkarna igång. Men det var väldigt trevligt.
Idag tog jag sovmorgon och gick upp vid tio. Skönt! Sedan blev det lite städning. På dagen gick jag ner på stan och gjorde lite ärenden och sen stanna jag förbi stadshuset på vägen hem och röstade.
Vid halv sex kom mina föräldrar över på fika. Det blev lite snabbt inplanerat eftersom mamma inte kan komma imorgon. Hon frågade innan om jag vill ha min present idag eller imorgon och jag sa att det fick hon bestämma. Hon sa att jag föddes på natten så det var närmare att ge det denna kväll än imorgon kväll. Så jag fick det jag har önskat mig. En stavmixer! Tack mamma och pappa!

Inga kommentarer: