söndag 14 juni 2009

Slapparhelg

Oj, den här helgen har gått i slapphetens tecken. Men med detta sommarväder kan man väl inte göra så mycket annat. Känns som det håller på att bli höst. Förhoppningsvis blir vädret bättre snart, man kan ju hoppas att solen vill visa sig på midsommar. Haha, nu kommer jag och tänka på att det är sant som alla säger. Vi svenskar pratar verkligen jämt om vädret. Det är alltid ett ämne som nästan jämt kommer på tal. Den senaste veckan så vet jag inte hur många som har pratat om vädret på tv, på nätet, på jobbet osv.
I fredags hade jag mina vänner Linda och Christin över på middag. Matilda skulle också ha kommit men gav återbud ett par timmar innan då hon inte kände sig bra.
Jag bjöd på tortillas med enchiladas. En riktig 80-tals klassiker. Såå gott.
Vi hade en jättetrevlig kväll och timmarna gick fort.
Resten av helgen har varit lugn. Idag har jag legat i soffan med filt och druckit te och tittat på film. En riktigt regnrusk klassiker. Så härligt att bara vara och höra regnet smattra mot fönsterblecket.
Nu är det 4 dagar jobb innan vi kan fira midsommar.

Inga kommentarer: