onsdag 15 juli 2009

De första semesterdagarna

I fredags var sista dagen innan semestern. Den dagen började inte så bra då våra datasystem låg nere större delen av dagen och det fanns saker man ville få gjort innan man gick på ledighet. Men på eftermiddagen kom det igång och jag hann få sakerna gjorda. Sedan åkte jag hem och packade och på kvällen kom mina föräldrar och hämtade mig och vi åkte till landet. Det var så skönt att få komma dit och börja min semester där. Även min morbror och hans fru med deras hundar var där och min bror och fru i sin stuga en kilometer bort. Tyvärr så har gräsallergin varit jobbig. Det har nysts och kliats större delen av vistelsen. Vädret har till större delen varit varm och skön. I söndags kom min syster och systerson och hälsade på hela dagen och det var väldigt trevligt. I måndags sken solen och det var klarblå himmel. Jag låg i solen nästan hela dagen. Böcker har jag betat av också. Först läste jag ut Michael Connelly´s bok "Dödens stad" som även var min första bok att läsa av honom. Den tyckte jag var bra. Sedan läste jag en bok som jag låna av min syster "Brutna hjärtans café". Den gick fort att läsa men jag blev ju så baksugen när jag läste om alla bakverk. Och nu har jag börjat läsa Kajsa Ingermarssons bok "Bara vanligt vatten". Igår kom min mormor och morbror till sommarstugan och hälsade på. Idag åkte vi hem så nu ska jag vara hemma i några dagar och det ska bli rätt skönt att bara få vara lite hemma också och slappa.

Inga kommentarer: