fredag 31 juli 2009

Dagsutflykt till Trosa

Idag hade jag och Sara bestämt oss för att åka till Trosa och strosa runt. Som tur var vädret på vår sida och det var soligt och härligt. Vi kom till trosa på förmiddagen och vi gick längs med kanalen och vi började direkt med en fika i solen. Sedan gick vi runt i de små affärerna. Jag kom faktiskt hem med både linne och en kortärmad tröja :)
Sedan blev det lunch nere vid hamnen och det blev fisk då det kändes bäst när vi var vid vattnet. Det var väldigt mysigt.

Sedan fortsatte vi gå längs med kanalen men sen såg vi de mörka molnen som snabbt närmade sig. Det tog inte lång tid förräns vi började känna dropparna. Vi kände oss klara och lämnade Trosa för denna gång.

Regnet blev bara mer och mer och vi bestämde för att stanna till på Saltå Kvarn i Järna på väg tillbaka. Cafét där är ett av mina favoriter. Det var länge sen jag var där sist så de har gjort om lite. När vi ändå var där så passa vi på att ta en fika till :) Mumsigt gott! Sedan passade jag på att köpa med mig nybakt bröd hem och det blev en anis och fikonlimpa.
Sedan tog vi oss vidare till Södertälje Hamn där jag lämnade av Sara och hon kunde ta pendeln hem till stan och DN-galan.
Tack Sara för en jättehärlig dag!
Nu ska jag sticka iväg och träna efter allt gott man har ätit :)

Inga kommentarer: