tisdag 28 juli 2009

Shoppingdag i Stockholm


Idag åkte jag och min syster till Stockholm för vår årliga shoppingdag. Vi tar alltid en dag på semestern och åker upp. Pratat innan handlar nog mest om var vi ska äta :) Eftersom jag jobbar i Stockholm så är det oftast jag som får komma med förslagen då jag vet vad som finns. Idag skulle jag ta med Cissi till en koreansk restaurang och visa hur god deras mat är. Efter en promenad i ösregn så kommer vi fram och då har de semesterstängt. Åh, vad besviken man blir. Det är inte lätt att fundera ut nåt nytt ställe. Men tillslut enar vi oss om att gå till Vapiano som är en italiensk restaurang. Vi båda blev mätta och belåtna och kunde fortsätta vår shoppingtur genom stan. Det blev för min del "bara" pärlor, underkläder, hårprodukter och te. Lite fler kassar för Cissi :)
Vi gick till chokladfabriken och där tog vi en fika. Så otroligt gott och skönt att sitta en stund.
Dagen var jättebra och nu är man helt slut i benen.
Tack Cissi för en härlig dag med både god mat och fika. Jag gillar verkligen våra shoppingdagar!

1 kommentar:

Cissi sa...

Tack själv! Som du vet älskar jag också våra stockholmsdagar med massa gott att äta och shopping.