söndag 12 oktober 2008

En skön helg


I fredags efter jobbet så var det pub på jobbet där ledningen bjöd. Det fanns vin, öl och cider och så var det lite tilltugg som köttbullar, grönsaksknyten, salami, ost och oliver. Jättegott och trevligt!
Igår lördag var jag nere på stan i S-tälje och hittade en bikini tillslut på Chic Intim. Blev en Panos som jag ville ha. Nu är jag redo för Cypern :) Sen blev det att handla vin och orkidée.
Klockan sex åkte jag upp till Stockholm och mötte upp min vän Johanna och vi åkte vidare till Telefonplan där vi skulle på inflyttningsfest hos min vän Sara. Hon hade så fint hemma. Stilrent och praktiskt. Där blev vi bjuda på bål och tilltugg som tunnbrödrullar med lax, några (snurror?) med fetaost och spenat, minipiroger med kött och sen fanns det chips med dipper och fänkålsgrissini med kantarelldipp. Jättegott alltihopa!
Vi var där runt 4 timmar innan vi åkte hemåt. Jag lyckades tajma in både pendel och buss utan några förseningar så det var jättebra så jag var hemma strax efter halv ett.
Idag har jag haft tvättstugan och när den var klar så gick jag ut i det otroligt härliga vädret. Jag gick runt på Björn Borgspromenaden och sen hamna jag på torekällberget och tittade på djuren. Smet även in i inredningsbutiken där uppe, de har så fina saker. Bilden nedan visar ett sovrum de har dekorerat. Fint eller hur?
Sen blev det till att gå och handla så jag kan göra pasta med scampi och tomatsås. Mmm.

Inga kommentarer: