onsdag 8 oktober 2008

En trevlig kväll i goda vänners sällskap

Idag på eftermiddagen fick jag sms av en vän som var sällskapssjuk och som ville träffas samma kväll och hoppades på att vi fyra vänninor kunde träffas med kort varsel och otroligt nog så kunde alla. När vi träffades så var frågan om vi skulle fika eller äta mat men alla var vi hungriga och ville ha mat så efter ha gott igenom några restauranger så "vann" mitt förslag. Jag ville så gärna gå till La Cantina för det är en av mina favoritrestauranger i stan. Men inte hade jag väl trott att det skulle vara så fullbokat en onsdagskväll. Men vi fick ett bord i 1½ timma innan ett sällskap skulle komma så vi tog det. Det var inte svårt att välja maten. Jag har min favorit som jag håller mig till. Det blev pasta med frästa tigerräkor, coctailtomater,vitlök, tomatsås, vitt vin . . . och självklart ett glas vin till. Det var så trevligt och jättekul att träffa tjejerna. Det var länge sen vi sågs så här. Får se till att det blir oftare för det är så otroligt kul när vi träffas. Tack för ikväll tjejer!

Inga kommentarer: