söndag 5 oktober 2008

Födelsedagsfirande

Idag åkte jag, mamma och pappa till Fredde och Johanna i Nyköping där vi firade Johannas födelsedag. Men på vägen dit stanna vi till i Trosa för att de skulle handla potatis och medan pappa gjorde det så var mamma och jag till Trosa klädhus (vet inte vad det heter) för att titta efter kläder till mamma men det var istället jag som kom ut med en topp. Men ett REA plagg!
Sen åkte vi vidare och när vi kom hem till Fredde och Johanna så bjöds det på mat. Vet inte vad rätten hette men det var inspirerat av kreolska grytan (fläskfilé, grädde, kabanosser, syltlök, vitlök, oliver osv) Men i denna rätt var det kycklingfilé och soltorkade tomater i. Till det pressad potatis. Jättegott! Lite senare kom syrran, Stefan och lilla Luddis. Då var det dax för fika och då bjöds det på en underbart god vitchokladkola paj med hallon. Smaskens!
Sen stod man sig resten av dagen.
När jag kom hem så var det bara att ta itu med italienskaläxan. Usch, det var inte lätt alls så vi får se hur det går imorrn. Jag förstår inte riktigt. Men men, sånt är livet.

Inga kommentarer: