söndag 22 mars 2009

Modell för en dag

Igår åkte jag iväg till storstan och mötte upp min vän Sussie och hennes dotter Mathilda. Vi hade "Modell för en dag" inplanerat sen långt tillbaka. Klockan två skulle vi vara på plats på "The Studio" för att bli fotade. Vi hänvisades till ett väntrum där de hade fika osv. Vi satt och väntade på att få bli sminkade och jag tror att vi fick vänta ca 50 min innan den första av oss blev kallad. När vi sedan var sminkade så blev det väntan igen på att fotografen skulle hämta oss. Sedan fick vi komma in i rummet och det delades även med en annan fotograf och dennes "modeller". Vi fick ett litet provrum i rummet där vi kunde göra våra ombyten. Jag var först ut och den första omgången blev inget bra. Jag kände mig spänd, nervös och det var onaturliga poser man skulle göra. När det var de andras tur så fick jag byta om till nästa ombyte och då började jag slappna av. Vi körde tre omgångar med olika ombyten. När vi var klara så fick vi vänta i väntrummet igen och de sa att vi skulle bli hämtade efter 5 min men de 5 minutrarna tickade på bortåt 20 min tror jag. Jag var inte så förvånad om man säger så. Sen kom en tjej och hämta och oss och sen fick vi sitta i rummet och titta på alla korten som hade tagits. Sen skulle vi börja välja. Det är inte lätt att välja ut så där på en gång. Man skulle gärna behöva ha lite tid att få sitta lite själv och inte känna sig småstressad. Men det blev 11 foton för mig. Det är ju ändå kul att ha såna foton. Det är inte var dag man går till fotograf och tar såna foton.
När vi var klara så hade det gått 4 timmar sen vi kom. Vi var hungriga och trötta och gick till en italiensk restaurang och åt pasta och njöt av vin.
Det var en annorlunda och rolig dag!

2 kommentarer:

Cissi sa...

Den här bilden blev verkligen jättebra. Jag hoppas du är nöjd med dina foton.

Anonym sa...

min vackra vän :)// Sirvan