tisdag 5 maj 2009

Lush

Idag på lunchen gick jag förbi butiken Lush i Stockholm. Det doftar långt utanför butiken så idag bestämde jag mig för att äntligen göra ett besök där. Jag har hört mycket om produkterna på Lush. För er som inte vet vad det är så är det kosmetika som är handgjort och ej testat på djur. När man går in i butiken så slås man mot alla dofter och min kollega som var med mig klarade tyvärr inte av de starka dofterna utan fick gå ut till den friska luften. Jag förstår inte hur man kan jobba hela dagarna i dessa starka dofter. Men vilka produkter de har! Expediten lotsade mig runt i butiken och berättade om de flesta produkter och vad hon rekommendera till mig. När hon hade gått igenom allt så ville jag shoppa loss. Tyvärr tillät min plånbok inte det men ett par saker unnade jag mig :) Köpte en schampookaka! Det såg ut som en stor rund ostbit som låg där men som de har skurit i småbitar och man köper dem på lösvikt. Så det ser ut som jag har köpt en ostbit. Men kakan använder man som en tvål, man blöter den och gnuggar den mellan händerna så man får upp ett lödder som schampoo. En sån bit kaka motsvarar 3 schampooflaskor!!! Hm, jag är tveksam ärligt talat. Men det är bra för miljön för du har inga förpackningar och det är smidigt att ta med sig på resa och det är inga konserveringsmedel i utan bara färska varor. Nu köpte jag ett för blont hår. Imorgon bitti ska jag testa det. Återkommer om resultat. Sedan köpte jag en inpackning som heter Marilyn. Också det för blont hår och detta ska man ha i torrt hår och sen skölja ur det efter ca 20 min. Det låter väldigt praktiskt då jag annars inte orkar använda inpackningar för att det ska vara handdukstorkat osv. Men detta ska jag testa i helgen. Detta blev mitt inköp för idag. Men jag är nyfiken på att testa fler av deras produkter. Det var svårt bara nu att välja ut ett par saker. Nu hoppas jag verkligen jag blir nöjd och att mitt hår gillar det. Mitt hår gillar inte de billiga schampoona som finns i våra butiker utan vill egentligen skämmas bort med Redken. Men som sagt, jag återkommer när jag har testat. Vill ni se och läsa om alla produkter så gå in på deras hemsida http://www.lush.se/ och där man kan man även beställa om man inte har en butik i närheten.
Är det någon av er som har testat deras produkter nån gång?

1 kommentar:

Anonym sa...

Gillar inte deras produkter. Men du kanske gillar det.. Låt höra vad du tycker sedan..
Kram Kusin