lördag 5 september 2009

Allmänt om de senaste dagarna


Jag nämde i senaste inlägget att jag hade fastnat för en väska som var på rea. Den är min nu! Jag tänkte mycket på den och kunde inte släppa tanken på den. Det är äkta läder så det känns bra. Hehe, och den rymmer mycket. Värsta är att man kommer väl lägga i mer och mer saker i den och så tillslut hittar man ingenting. Igår var jag och köpte en vinflaska och den gick utan problem ner i väskan och det syntes inte ens på väskan att det var så mycket i den.
Senare på torsdagskvällen var jag och några vänner ute och åt mat på Texas Long Horn. Det var sååå gott. Vi började med en varsin margarita och en korg med nachos och 4 dippsåser. Sedan åt jag kött med bakad potatis, majskolv och vitlökssmör. Varför det inte är med på min matblogg är för att jag åt det sist jag var på Texas och därför finns det redan på bloggen så jag vill inte köra en repris.
Idag har jag bakat mudcake. Mm, det är ju så fantastiskt gott. Men jag behövde få gäster för att kunna baka det med gott samvete så idag blev det passande då mina föräldrar kommer hit på middag senare när de är på hemväg från sommarstugan. Det blev lite snabbt inplanerat så senare ikväll kan ni se både recept och bilder på maten och mudcake på min matblogg.
Igår blev det även mer kaffe inhandlat. Nespresso har kommit ut med en specialutgåva som säljs i 1-2 månader. Jag var förbi och smakade kaffet för att se om det var nåt för mig och jag gillade det så jag köpte deras utgåva på 4 rör. Sen fick jag även veta att det kommer 3 extra sorter lagom till jul med olika smaksättningar så man får vara snabb att att handla det för det går visst åt fort.

Inga kommentarer: