tisdag 23 september 2008

Italienska problemet är löst!!!

Äntligen, nu får jag gå min italienska och inte behöva börja om från början.
De ringde förra veckan från folkuniversitetet och sa att vi måste betala oavsett om vi bestämmer oss för att inte gå eftersom kursen har startat. Men jag ville ju gå men de var de andra två som inte kände för det.
Sen ringde en deltagare till mig dagen efter och frågade hur jag skulle göra. Det är ju inte så att jag betalar en kurs och sen inte går på den. Så jag sa att jag skulle gå och då skulle hon också göra det. Så igår var det dags. Vi var två stycken plus läraren. Vi hade fått ett nytt rum att sitta i och där var det bara ett litet runt bord med fyra stolar. Oj, nu känns det verkligen som privatlektioner. Nu går det inte att smyga undan precis :) Igår repetera vi grammatik. Substantiv och adjektiv och hur de böjs i olika former. Det är mycket att tänka på men det är bara att traggla så det sitter. Nu har vi ju världens chans att lära oss.

1 kommentar:

Emelie sa...

Karrroish, läser du italienska?! Va häftigt! Att bara vara två stycken plus en lärare låter väldigt lyxigt, du förstår väl att du får lära mig lite sen hoppas jag ;)