söndag 14 september 2008

Tillbaka till vardagen igen

Nu så. Då är man tillbaka igen. Väldigt skönt faktiskt. Även om det är trevligt med konferenser så blir man även väldigt trött. Resan startade inte det bästa för mig. På nattåget blev jag åksjuk och mådde jättedåligt så det var ingen bra start. Sov även bara några timmar så tröttheten började redan där. Vi bodde på hotellet Holiday Club och det var ett helt fantastiskt hotell. Vårt rum hade utsikt över sjön och allt var helt perfekt. Vi hade konferens första halvan av onsdagen och sedan skulle vi egentligen åka upp till Åreskutan men det var för blåsigt och kallt så det blev en utflykt till Tännforsen istället där vi indelade i lag fick gå tipspromenad vid vattenfallet. När vi kom tillbaka till hotellet hade vi några timmars fritid då vi var några som skyndade oss till vatten och bastu landet där vi bada och åkte rutschkana. Jättekul :) På kvällen var vi på hotellets sportsbar där vi fick medelhavsbuffé och sedan var det dax att leka igen. Vi samlades i våra lag igen och spelade minigolf, bowling och fick även testa på golfsimulator. Det sistnämda gick inte så jättebra för min del. Man kanske ska träffa golfbollen de flesta gånger. Hihi. Sedan blev det full rulle på dansgolvet.
Torsdagen var en hel konferensdag. Halv fem började vår fritid och jag hade då bokat in ett besök på hotellets spa avdelning. Jag fick en 35 minuter underbart skön ansiktsbehandling. Heeeelt ljuvligt. Sedan bar det iväg till Buustamons fjällgård där vi fick promenera 600 meter från bussen och backe upp så man var ju nästan död när man kom fram men väl där fick vi 3-rätters middag bestående av rökt renhjärta (kunde dock inte äta det pga att jag visste vad det var men smakade en liten liten bit iaf) och rökt sik blandat med färskost och toppat med forellrom på kavring. Till huvudrätt serverades rostbiff med skogssvampssås och potatiskaka. Till efterätt sa de att det var chokladmousse med marinerade jordgubbar och rostade cashewnötter. Men till min besvikelse så var det inte chokladmousse utan det smakade precis som Ekströms pulver chokladpudding. När vi sedan kom tillbaka till hotellet så fortsatte festen, dock utan mig som valde att gå och lägga mig istället. Men det var ju inte det lättaste. Precis när jag hade somnat in så kom min rumskamrat in och personen som höll i rumsdörren tappade dörren så den for igen med en j-vla smäll och då vakna jag självklart till och kunde inte somna förräns flera timmar senare. För när baren stängde så fortsatte festen i några rum ifrån vårt så det var även det en orsak till att jag inte kunde sova. Lagom irriterade då man inte alls fick de timmar sömn jag kände att jag behövde just då.
Fredagen blev ett par timmars konfererande och sedan blev det buss till Östersunds flygplats och jag kom hem på fredag eftermiddag och sov 4 timmar på soffan och på kvällen sen var jag människa igen men sen sov jag 12 timmar natten till lördag. Nedan är bilder från vårt hotellrum, vattenfallet, middagen vid buustamon och lite andra bilder.

Inga kommentarer: