söndag 2 november 2008

Helgen är slut för denna vecka

Så var det söndagkväll igen. Och så är vi inne i november. Känns helt otroligt att vi redan är där. Snart är det ju första advent :) Åh va mysigt, jag längtar.
Så igår firade vi min pappa som fyller 60 år på tisdag och min morbror som fyllde 50 år i våras. Vi var 20 st som åt tvårätters middag på Meltons i Södertälje. Det var vitlöksbröd och tzatziki till förrätt och fläskfilé Oscar eller Laxplanka till varmrätt. Efter detta åkte vi hem till mina föräldrar där det bjöds på kaffe, tårta och avec. Mycket gott och trevligt. Senare kom de starka varorna fram och då börjades det göras drinkar :) För min del blev det bacardi razz med sprite och lime. Mycket gott.
Jag och mina syskon gick ihop om presenter och min morbror fick presentkort på Melker Anderssons restauranger så jag hoppas han blev nöjd. Min pappa fick en weekend på Rånäs Slott med afternoon tea, middag och frukost. Hoppas de får de bra när de väljer att åka på det.
Jag sov kvar hos mina föräldrar och tio över nio imorse började mina föräldrar att äta på tårtorna som var kvar medans jag fortfarande satt och åt frukost. Sedan åkte vi över till mormor med tårta och där var även mina morbröder Arne och Lasse och även Selam. Vi fikade och sedan åkte mamma, pappa och jag till kyrkogården och tände ett ljus vid Roberts grav. Jag stanna även till en kort stund vid minneslunden för att ge morfar en tanke.
Hemma har jag bara tagit det lugnt, det blev lasagne till middag och nu ska jag plugga lite italienska och sen ska jag nog titta på en av mina filmer som ligger hemma.

Inga kommentarer: