lördag 8 november 2008

Matmässa!


Igår var jag och min syster på matmässan i Älvsjö. Det är en årlig tradition att gå på och jag brukar längta i månader på att få gå. Det smakades av en hel del, vissa goda saker och andra mindre goda. Jag kom hem med salami (till mamma), parmesanost, godis, chokladpraliner och tidningar.
Den största delen gick åt att provsmaka viner, champagne, mousserande och glögg.
Men de godaste vinerna är ju självklart Amaroneviner, har man väl smakat det så kan man inte säga att nåt annat vin är godare. Inte för min del iallafall.
Smakade även årets Blossa 08 med blåbär. Det enda som kan förknippas med blåbär är färgen men jag känner ingen blåbärssmak. Men det smakar väldigt mycket glögg och det ska det ju också så jag är nöjd.
Vid ett av försäljningställena så stod Simon från Thomas & Simon inredningsprogram som går på tv3. Vet inte om Thomas var där för jag vet inte hur han ser ut.
Vi handlade parmesanost av Carl Bildts fru Anna Maria Corazza Bildt.
En mycket trevlig dag hade jag med min syster. Tack syrran!

Inga kommentarer: