onsdag 26 november 2008

Sovvakt

Just nu sitter jag i ett hus ute på landet :) Bara Karro är vaken. På övervåningen ligger en liten gosse och sover så sött (förhoppningsvis). Min syster och jag har bytt kommun för ikväll. Hon och hennes sambo är i Södertälje på författarafton och lyssnar till olika författare.
Själv är jag hemma hos dem och är sovvakt till sonen.
Vid sjutiden skulle jag göra varma mackor och när jag håller på och fixar i köket så börjar det pipa som ett alarm. I ett par minuter är det ok men när man inte hittar vad det är som piper och det är ihärdigt så tappar man snabbt tålamodet. Jag lokalisera det till spis/fläkt men inte visste jag ändå var det var. Tillslut hör jag att det är från spisen, men vad kan det vara som tjuter om jag inte ens har spisen på? Sen så kom jag på att det kanske fanns (touch) knappar på ovansidan och gissa vad? Det fanns det och självklart hade jag lagt en liten skärbräda ovanpå så det varna väl för det. Gissa vad skönt det var när det blev tyst. Nu strax ska jag sätta mig och titta på roomservice och göra några smycken tänkte jag. Var och köpte jättefina halvädelstenar idag. Inte billigt men fina. Det blev bergskristall, sötvattenspärlor, hematit och rökkvarts. Ni får se senare vad det blev av det.

Inga kommentarer: