tisdag 25 augusti 2009

Boklista

Häromdagen skrev jag att jag skulle lämna en lista över vilka böcker jag har läst på sistonde eller har i bokhyllan. Har även fyllt på med sånt som jag kommer ihåg att jag har läst tidigare. Jag hoppas detta ska vara lite till hjälp för min bokvän. Mer än tidigare iallafall :)
Fyller på här vart efter jag kan komma på mer eller när jag har läst nåt.

Alsanea Rajaa - Flickorna från Riyadh
Alvtegen Karin - Svek (inte intresserad av fler)

Beckett Simon - Skrivet i eld
Billingham Mark - Sömntuta
Bin Laden Carmen - En gyllene bur
Bourdain Anthony - Kitchen confidential
Brown Dan - Da vinci koden
Brown Dan - Änglar & demoner
Brown Louise - De dansande flickorna i Lahore
Buford Bill - Hett
Bushnell Candace - 4 blondiner

Cain Linda & Royston Robin - Ut ur mörkret
Can Mustafa - Tätt intill dagarna
Child Lee - Har alla böcker
Cleeves Ann - Svart som natten
Connelly Michael - Dödens stad
Cross Woolfolk Donna - Påven Johanna

Engvall Caroline - 14 år till salu

Gardell Jonas - En komikers uppväxt
Gerhardsen Carin - Pepparkakshuset
Golden Arthur - En geishas memoarer
Graaf Magdalena - Det ska bli mig en sant nöje att döda dig
Green Jane - I dina kläder
Grisham John - Firman
Grisham John - Pelikanfallet
Grisham John - Juryn
Grisham John - Klienten
Grisham John - Dödscellen
Grisham John - Regnmakaren
Grisham John - De utvalda
Grisham John - Parterns
Grisham John - Försvararen
Grisham John - Testamentet
Grisham John - Brödraskapet
Grisham John - Det målade huset
Grisham John - Domarens brev
Grisham John - Julfritt
Grisham John - Uppgörelsen
Grisham John - Coachen
Grisham John - Domen
Grisham John - Agenten

Haag Martina - Läst flera
Hamberg Emma - Linas kvällsbok
Herrström Christina - Den hungriga prinsessan
Hesser Amanda - Middag med Mr Latte: en kärlekshistoria med recept från hjärtat av N.Y
Hosseini Khaled - Flyga drake
Hosseini Khaled - Tusen strålande solar
Howard Linda - En stilla hämnd

Iles Greg - 24 timmar
Indridason Arnaldur - Kvinna i grönt
Ingemarsson Kajsa - Små citroner gula
Ingemarsson Kajsa - På det fjärde ska det ske
Ingemarsson Kajsa - Bara vanligt vatten
Ingemarsson Kajsa - Lyckans hjul

James Peter - Levande begravd
Janouch Katarina - Anhörig
Jensen L Caroline - Champagneflickan

Kallentoft Mons - Sommardöden
Kallifatides Theodor - I hennes blick
Keys Marian - Har läst de flesta
Kinsella Sophie - Läst dem flesta
Kluun Ray - En sorts kärlek
Kluun Ray - Änklingen
Kuklarz Zbigniew - Hjälp, jag heter Zbigniew
Kärnborg Ulrika - Myrrha

Lama Dalai - Lycka
Lapidus Jens - Snabba cash
Larsson Christina - 5:e moseboken
Larsson Matti - Svensk maffia
Larsson Stieg - Män som hatar kvinnor
Larsson Stieg - Flickan som lekte med elden
Larsson Stieg - Luftslottet som sprängdes
Letts Billie - Tuta & käka öppnar inom kort
Lilliehöök Catarina - Om livet i dagens kina
Lindell Unni - Rödluvan
Lindell Unni - Honungsfällan
Loo de Tessa - Tvillingsystrarna
Lutteman Markus - El Choco
Lytsy Anna /Olson Ulrika - Den tusende gången
Läckberg Camilla - Läst de 4 första (inte intresserad av fler)

Marklund Liza - Läst Gömda serien

Nesbö Jo - Frälsaren

O'Flanagan Sheila - Inte han!
Olsson Belinda - Reporter erkänner gravidchock

Pamuk Orhan - Snö
Parrish P.J - Spår i snön
Parson Julie - För sina synders skull
Persson GW Leif - Linda - som i Lindamordet

Roberts Nora - Mördande hetta
Robinson Peter - Läst ett par
Roslund & Hellström - Odjuret
Ruiz Zafón Carlos - Vindens skugga

Shaffer Mary Ann - Guernseys litteratur- och potatisskalspajsällskap
Solomin Nina - Ok, amen
Sten Viveca - I de lugnaste vatten
Swanberg Lena - Hedersmordet på Pela
Swanberg Lena Katarina - Sorgfågel
Swedenmark Eva /Wennström Annica - Smultron & Svek
Swedenmark Eva /Wennström Annica - Vinbär & Vemod
Swedenmark Eva /Wennström Annica - Hallon & Hat
Swedenmark Eva /Wennström Annica - Lingon & Lust
Sykes Plum - Bergdorf blondiner

Tamas Gellert - Lasermannen
Thamm Marianne - Tillbaka till livet, Alisons historia
Theorin Johan - Nattfåk

Vargas Llosa Mario - Den stygga flickans rackartyg
Weisberger Lauren - Djävulen bär prada
Wennstam Katarina - En riktig våldtäktsman
Wennstam Katarina - Smuts
Winspear Jacqueline - Lögnen

Zweigbergk von Helena - Tusen skärvor tillit

4 kommentarer:

Cissi sa...

Tack vare din lista kunde jag fylla på med lite fler i min som jag glömt bort.

Karro sa...

Haha, det var ju så jag gjorde med din lista också.

Anonym sa...

Tack för listan. Jag ser att vi läser lite likadant. Känner igen en del titlar från det jag själv har i bokhyllan. Du får gärna berätta om den bästa boken du har läst och den absolut sämsta =).

Karro sa...

Oj, det är ju jättesvårt :)
Den absolut sämsta bok jag kan komma på är väldigt enkelt. Det är "Myrrha" av Ulrika Kärnborg. Det är inte ofta jag slutar läsa en bok men denna kunde jag inte med.
Den bästa boken kan jag tyvärr inte ge nåt svar på. Jag gillar så många så jag kan inte utse nån tyvärr.Jag tycker mycket om Stieg Larsson böckerna, min favorit Lee Childs böcker, Små citroner gula ...ja, det finns många