tisdag 11 augusti 2009

Pocket & Prassel

Fick mail av min syster idag där hon nämnde att hon har anmält sig till något som heter "Pocket & Prassel". Som tur var så skicka hon med en länk så jag kunde läsa vidare vad det var. Bloggen www.enbokomdagen.blogspot.com ordnar något för oss som gillar att läsa och äta :) Man anmäler sig och sedan får man en utsedd bokvän dit jag ska skicka en pocketbok och något ätbart eller drickbart till personen jag har fått. Samtidigt har någon fått mig som bokvän då jag ska få hem något i brevlådan. Allt är givetvis hemligt så man får inte veta vem ens hemliga bokvän är. Man ska skicka dessa paket under 3 olika tidsperioder under hösten och när sedan sista boken har skickats och det är över så kan man få avslöja sig. Personen som man får som hemlig vän har även en blogg som man kan kika in och få mer information om vad den personen gillar osv då man får svara på ett litet frågeformulär och lägga ut så det blir enklare.
Jag tycker detta verkar superkul och det är en riktigt rolig idé. Tror det behövs sånt här i dagens värld. För lite omtanke skadar aldrig.
Så idag har jag också anmält mig och det ska bli riktigt spännande att få veta vem jag ska få skicka dessa saker till.

Inga kommentarer: