söndag 23 augusti 2009

Läsarhelg

Jag har tagit det så lugnt den här helgen. Förkylningen har inte gett sig riktigt och sen igår känns det lite som det kliar i luftrören men det har inte blivit värre som tur är och ibland känns det inte alls. Så har jag tur så kommer det inte bli nåt av det.
Igår följde jag med mina föräldrar till Taxinge Slott. Vi fikade gott och gick runt på omgivningarna och sen tittade till en konstutställning.
Fick låna 3 böcker av min syster i fredags som är en serie och jag har läst första boken men ville läsa vidare och se vad som hände så jag läste ut alla tre böckerna nu under helgen. Med det vill jag säga att de är lättlästa men det är mycket relationer och sånt gillar jag.
I helgen har jag även fått veta vem jag ska skicka bokpaket till i Pocket & Prassel. Väldigt spännande. Även min hemliga bokvän har varit inne här och hälsat på :) Jag tycker lite synd om denna person då jag inte har någon lista på vad jag har läst eller har i bokhyllan. Ska göra mitt bästa här i veckan och skriva ner allt jag har läst på sistonde så kanske det underlättar lite för min bokvän.
Haha, för en halvtimma sen bar jag ner min espressomaskin till källaren. Jag tog bort alla lösa delar och la dem separat i en påse. När jag är i mitten av trappan i hyreshuset så känner jag hur en metalldel släpper (jag hade glömt bort att ta bort den) och den dunsar ner i trappen och hela vägen ner och slår i väggen till en av lägenheterna. Ni kan gissa ljudet i huset när en rätt stor metalldel slår i en stentrapp och vilket eko det är tills den stannar och blir tyst. Åh, jag skämdes så mycket och skyndade mig ner till källaren.
Snart kommer det stå en ny och fin espressomaskin i mitt kök!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack det var gulligt av dig =) Det kan alltid behlvas så att jag inte fixar en dublett till dig. Att tappa saker i trapphuset är riktigt pinsamt. Då kännes det verkligen som om alla kikar i sina titthål och letar upp en syndabock. Värst är nog dock när det är klumpiga tidningsbud kl 04.00 på morgonen. Krya på dig nu!

Karro sa...

Jag gör mitt bästa med listan och så får det bli som det blir :)Blir det en dublett är det även mitt fel som inte har gett dig mer info men det är tanken som räknas.
Hehe, ja jag stod där i trappen och skämdes och det kändes som jag blev uttittad där i titthålen :)
Tack snälla för omtanken!