tisdag 11 augusti 2009

En brand härjar


När jag kom hem idag så kände jag att det luktade rök. Jag börja fundera på var det kom ifrån. Jag öppnade fönstret och det luktade ännu värre så jag stängde den snabbt igen. Det luktade i hela lägenheten (eller stank rättare sagt). När jag satte mig vid datorn så titta jag ut genom fönstret och såg en bred mörk rökpelare. Det brann ordentligt någonstans. Jag ville veta varifrån den kom och hur nära det var. Jag tog nycklar och mobil och stack ut och följde pelaren. Jag såg människor komma från olika håll som gick och titta och undra. Jag gick förbi en fotograf som stod och fota. Jag såg fortfarande inte vart det kunde brinna någonstans och det var längre bort än där jag var så jag ringde upp mina föräldrar och frågade om de visste nåt. De hade precis hört på radion att en skola brann. Då visste jag att jag inte behövde gå längre för det låg en bit bort men jag kunde verkligen se den bolmande mörkgrå röken stiga. När jag kom hem tog jag kortet ovan och det är från mitt fönster hemma och då har det gått några timmar sen jag kände röken.

Inga kommentarer: