söndag 4 januari 2009

Champagnebrunch


Idag hade jag bjudit mina vänner Christin, Linda och Matilda på champagnebrunch. Kl 13 kom de och jag bjöd på scones med lemoncurd, äggröra med bacon och choritzo, amerikanska pannkakor med lönnsirap, paj med fetaost och tomater. De andra tog med sig juice, cream cheese, smoothie och köttfärslimpa. Och självklart bjöd jag på champagne :)
En lyxig söndag i det här kalla vinter vädret. Men gott var det och mätt blev man.
Varför det blev just champagne dagen till ära är för att jag ville lyxa till vardagen lite. Jag hade nämnt tidigare i höstas att jag skulle bjuda på brunch men det har varit så mycket så det blev inte av förräns idag. Som de flesta vet så är champagne en dryck som jag älskar. Och till min stora förtjusning och glädje så har jag det senaste halvåret fått 3 st champagner av olika anledningar så därför blev dagen till ära en champagnebrunch :)
Champagnen för idag var Lanson Black Label.

Inga kommentarer: