söndag 18 januari 2009

Nytt smycke på gång bland annat

Den här helgen har varit lugn och skön. I fredags hitta jag en snygg 3-armad ljusstake i järn och alltså stentung att bära hem men den är så snygg så det var värt det. Fick den till bra pris på rean också och det var den sista som fanns kvar så jag är jättenöjd. (Ni ser en liten liten bit av den på fotot)
Igår så städade jag bort det mesta av julen, det var bara julgranen kvar som klipptes ned idag. Det blev väldigt tomt men snart så känns det som vanligt igen.
Det har blivit god mat den här helgen. I fredags gjorde jag mina goda räkmackor med räkor, guacemole, svart caviar och rostad lök. Igår lördag blev det himmelskt god lasagne och idag blev det en riktigt ljuvlig broccoli och baconpaj med 3 olika sorters ost.
Tänk att det är så kul att laga mat på helgerna när man är ledig och när allt smakar så bra också så är det kul att vara hobbykock :)
Den här helgen har jag även satt mig med mitt smyckesmaterial (en liten del av det iaf) och försökt få ihop den tanken jag har i huvudet just nu. Det känns bra. Det kommer bli ett halsband i blåa sötvattenspärlor och silverkedja. Just nu känns det jättekul att vara på G med smyckena igen. Hoppas det håller i sig läääääänge.
Imorgon är det dax för gymmet igen. Kul kul.

1 kommentar:

Cissi sa...

Det låter jättegott. Jag tycker också det är kul att laga just nu så i lördags blev det en fläskfilégryta och igår lax som blev riktigt gott (men kanske inte så jättenyttigt). I lördags till lunch fick vi Tommys raggmunk och det är verkligen inte helt fel.

Skönt att du orkade bära hem ljusstaken.