onsdag 28 januari 2009

Muffinsbak

Igår när jag kom hem vid 19-tiden så ställde jag mig och bakade muffins. Hade sagt att jag skulle ta med mig fika till vårat möte på jobbet idag. Det blev en dubbel sats chokladmuffins med med två olika "fyllningar". Den första fyllningen blev daimkulor och det blev gott och bra. Den andra fyllningen blev blåbär, hallon och lakrits. Tyvärr blev jag inte lika nöjd med den. Jag fick ju lov att provsmaka båda :) ockh då så märkte jag att lakritsen hade lagt sig mot pappersformen och där fastnade den såklart. Men jag hoppas verkligen inte att alla har blivit så. Jag tror ärligt talat att de blir uppskattade ändå men jag själv vill ju vara nöjd med det jag gör, men jag kanske ska sänka mina krav ibland och speciellt på sånt som jag aldrig har testat.
Men nu blev det ca 30 st muffins som fick följa med till jobbet. Och jag tyckte jag gjorde ett bra jobb som började kl 19 och kl 20 så var muffinsarna klara och jag satt i soffan och åt mat. Gillar när det går snabbt ibland. Och när muffinsarna vara klara så kommer jag på att jag inte har tagit några kort under bakningen så tyvärr kan jag inte bjuda på några denna gång.

Inga kommentarer: