fredag 26 december 2008

Julhelgen

Nu har jag julhelgen skyndat sig förbi. På julaftonens förmiddag kom far och hämtade mig och all packning. Vid lunch kom min bror och fru och vi alla åt lunch. Klockan tre kom mormor, morbror Arne och morbror Lars med sambo. Vi drack glögg och tittade på Kalle Anka. När det var slut så kom syster med familj. Sedan satte vi oss och åt mat. Så gott så.
Runt 19-tiden kom tomten och hälsade på. Och sen var det juklappsutdelning. Jag fick kaffebryggare, knivar, smyckesmaterial, choklad och pengar. Allt som jag hade önskat mig :)
Sen satte vi oss och åt vår traditionella efterrätt som är fruktsallad med kolasås. Mmmm.
Sedan passade hälften av gänget att ta en promenad medan jag stod och diskade.
Sist for brorsan och Johanna hem och sen somnade jag gott.
Igår på juldagen åkte jag, mamma och pappa till Gnesta och hälsade på farmor och farfar. Vi fick glögg och fika. Väldigt trevligt att träffa dem.
Sedan åkte jag med hem till föräldrarna igen och vi åt åter igen julmat och sen titta vi på tv. Senare på kvällen for jag hem.
Idag på annandagen har jag varit hos mina föräldrar igen. Idag kom min morbror Uffe och hans fru Ulrika över och åt tacopaj. Det var gott att äta lite annat än julmat nu. Sen blev det en massa godis och kakor till kaffet.
Nu är jag hemma och njuter, imorrn ska jag ner på stan och kolla in mellandagsrean och träffa min vän Matilda.
Tomten och Ludvig

1 kommentar:

Pink Champagne sa...

Hejsan kusinen:) Ser att julen din har varit i sin fullaste belåtenhet. Skickat julkort till dig och hoppas de var rätt adress :) Kram på dig