söndag 14 december 2008

Veckan som gått

I måndags var jag ute och åt med mina vänner Sussie, Johanna och Annika. Vi var på restaurang Capri på Östermalm och åt. Vi började med ett glas mousserande för att sedan äta pasta och dricka vin. Otroligt gott och trevligt. Vi grattade Annika som har fyllt år och hon fick amaronevin och tulpaner.
I onsdags var jag ute igen med min vän Sara och vi var och åt mongolisk buffé på Sveavägen. Även det supergott men tyvärr blir man mätt så fort. Jag gillar deras koncept med att plocka på alla grönsaker och charkvaror råa som man sen lämnar till kocken som tillagar det. Då vet man att man gillar det man får då man har valt allt själv.
Jag är grymt imponerad av Sara då hon ska åka Vasaloppets öppna spår och när hon har klarat det så har hon gjort "klassikern".
I fredags hade vi Luciafirande på jobbet. Jättemysigt. Halv åtta serverades glögg, julmust, saffransbullar och pepparkakor. Kl 7.50 kom luciatåget. Väldigt vackert.
Igår var det ju den riktiga Luciadagen, då gick jag upp kl 7 och tittade på Lucia på tv och när det var slut så gick jag och la mig och sov några timmar till :)
Idag var jag iväg och träna på förmiddagen och sen har jag varit hemma och fixat lite.
Jag är inte helt hundra idag, jag har ont i luftrören och hostar lite så jag hoppas verkligen inte jag ska bli sjuk nu. Märkte att det var inte så bra att springa på träningen idag då det gjorde mer ont i luftrören så jag tog en promenad på löpbandet sen istället.
Imorrn ska jag hålla i en smyckesworkshop på tjejjouren i Södertälje så jag berättar mer om det senare.
Nä, nu ska jag snart fixa lite glögg och tända det tredje adventsljuset.

Inga kommentarer: