lördag 20 december 2008

Utan doft och smak

Att vara utan doft och smak måste vara bland det jobbigaste med att vara förkyld. I torsdags eftermiddag försvann dem och fortfarande är de spårlöst försvunna. Är så tråkigt att äta och dricka när det enda man kan känna är om det är salt, sött, syrligt eller starkt. Men det enda som kan vara bra är att man inte går och småäter. Men förhoppningsvis dyker de fram snart så jag känner nåt. Men bättre nu än lagom till julmaten. Fy va tråkigt det skulle vara.
Igår var jag på jobbet igen, kändes skönt att vara på plats igen. På lunchen sprang vi runt i några affärer men jag handlade inget. Jag har köpt en juklapp hittills men resten blir nästa vecka men jag vet vad jag ska handla så då går det smidigt.
Min vän Sussie fyller år och igår bjöd hon mig, Johanna och Annika på fika i chokladfabriken på eftermiddagen (vi jobbar typ granne med chokladfabriken) och jag har verkligen längtat att få fika där för allt ser så gott ut så när det äntligen blir av så har jag ingen smak eller doft alls :(
Men jag drack en varm choklad med marsmallows och jag kände hur krämig den var så jag kan bara tänka mig hur underbart god den var. Johanna drack också det och hon sa att det var den godaste chokladen hon hade druckit. Så jag får ta mig dit efter julledigheten och testa igen :)
Idag händer inte så mycket. Ute är det så trist väder och här hemma plockar jag och fixar lite.
Nu är det snart jul och 2 veckor ledigt!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, vad tråkigt att du är sjuk. Det är verkligen tråkigt att inte känna någon lukt och smak, typiskt också när ni kalasade på sån god choklad. Nu får du krya på dig så du kan njuta av allt gott på julafton.
God Jul från Ulrika