tisdag 16 december 2008

Småsjuk

Jaha, då trilla jag dit jag med tillslut. Hela förra veckan så gick hela avdelningen och kände sig krassliga men jag var frisk. I söndags fick jag ont i luftrören och nu så sitter jag här med hosta och knappt nån röst. Igår var jag på jobbet men fick ställa in smyckesworkshopen jag skulle ha på tjejjouren. Jättetråkigt men det var nog bäst för oss alla.
Idag hade jag hoppats på att jobbet skulle vara snälla och buda hem datorn åt mig så jag kunde sitta hemma och jobba men icke då. De tyckte jag skulle vara hemma och vila och bli frisk. Snällt av dem att tänka så men jag känner mig inte speciellt sjuk så jag tog mig till jobbet iallafall för att hämta datorn och så passa jag på att sitta och jobba 2½ timma där men sen tog jag datorn och åkte hem. Så nu har jag fått lite gjort här på eftermiddagen och imorrn blir jag hemma.
Hoppas halsen och rösten blir bra snart. Vet inte hur många jag har hört som är sjuka just nu. Nästan alla känner av nåt. Jaja, man får se det som att det är bra att det kom nu och inte den här tiden nästa vecka.
Nä, nu ska jag fixa lite mat och sen ska jag lägga mig i soffan och läsa nya numret av Cosmopolitan :)

Inga kommentarer: