söndag 28 december 2008

Mellandagsrea och umgänge

Igår promenerade jag ner till stan till alla butiker och allt annat folk. Jag gick runt en stund själv och sen mötte jag upp Matilda. Vi tog oss igenom några butiker och faktiskt så hitta jag lite saker på rea. Bl a en kavaj från Esprit som var 30% rabatt. Ett kap! Och det fanns bara en kvar i den storleken så jag hade tur.
När vi kände oss nöjda så gick vi till Melton´s och åt middag. För min del blev det en 3-rätters. Till förrätt: Saffran och fänkålssoppa med skaldjur. Varmrätt: Lammytterfilé med rosmarin och vitlökssås med rostad potatis. Efterrätt: Svartvinbärsmousse på nötbotten med säsongens frukt (carambole och kiwi). Till det självklart ett glas rött vin :)
När vi var nöjda så tog vi oss hem till var och en. Jag hade lite bråttom hem då min vän Hanna skulle komma på besök. Hon var hemma över julen så vi försökte passa in en dag att ses. Jag gick förbi Tidermans på vägen hem och köpte lite fikabröd att bjuda på. Sen blev det en rask promenad hem och hann fixa i 20 min innan hon ringde på dörren. Sen hade vi en trevlig kväll med fika och minnesprat från ungdomens tid :)
Idag har jag varit ute i Nykvarn hos min syster. Ludvig fyller nämligen 2 år idag! Börjar bli en stor pojk. Han fick många paket men som tur var så var de flesta kläder och det var bra då han har så mycket leksaker. Men av mig fick han inget mjukt paket då han fick kläder av mig i julkapp.
Det bjöds på smörgåsar med goda pålägg och sen var det glass, maränger, strössel och hemmagjord chokladsås. Yummie!
När jag kom hem så tog jag det lugnt och kan bara meddela att nu är jag även fast i Facebook. Det är många som har frågat när jag ska gå med så nu slog jag till.
Nu ska jag faktiskt ta och lägga mig och läsa en stund. Ska vara hos frisören om ca 10 timmar och ska bli spännande för jag vet inte vad jag ska göra för nåt. Men kan säga att det inte bara är topparna som ska bli klippta :)

Inga kommentarer: